Skolans lokaler (Sturegatan 8 i Sundbyberg)

Utbildningslängd

3 timmar + rast (fika ingår)

800 kr/person

Vi håller i utbildningen för alla er som behöver behörighet för Riskettan i Stockholm! Riskettan, kort för riskutbildningen del 1, innefattar en utbildning där vi väcker tankar och diskussion kring riskfyllda beteenden ute i trafiken. Detta är en obligatorisk utbildning innan du gör ditt kunskaps- och körprov för alla olika körkortsbehörigheter. Utbildningen gäller i 5 år eller tills dess att du har lyckats med ditt körprov. Vi ansvarar sen för att rapportera in att du tagit utbildningen till Transportstyrelsen.

Alla vet att man ska vara nykter, hålla hastigheten och ha bilbältet på sig när man kör. Trots detta så sker det varje dag tusentals körningar där föraren är onykter, kör för fort eller saknar bälte. Vad beror det på att många förare anser sig ha en självklar rätt att utsätta andra för dödlig fara? Och vad beror det på att många vanligtvis laglydande människor väljer att sätta sig i en bil som sen kör olovligt? Den här utbildningen hjälper dig att bli en mer ansvarsfull förare. Du kan även hitta mer information och statistik kring vilka typer av utmaningar som är mest förekommande på BRÅs hemsida.

På den här utbildningen så kommer vi diskutera dem här ämnena och mycket mer. Vi kommer hålla en öppen diskussion där alla uppmuntras till att bidra med deras egna åsikter och erfarenheter, för att vi ska gemensamt kunna nå slutsatser om hur man undviker såna här typer av beteenden.

Här kommer en checklista på vad ni kan förvänta er inför utbildningen:

• Droganvändning, rattfylleri och trötthet framför ratten
  • Omfattning av olovlig & farlig körning
  • Hur man undviker att delta i olovlig körning
  • Risker och konsekvenser
  • Riskgrupper
  • Användning av mobiltelefon under körning
  • Lagar & regler
  • Attityd när man sätter sig framför ratten
  • Med mera

Boka riskettan I Stockholm

Ifall du är i slutfasen av ditt körkortsåtagande så är det inte svårare än att ni tar kontakt med oss så ser vi till att boka in dig för en riskutbildning kort därpå. Du kan använda vårt nätbokningssystem för att få en överblick om när nästa lediga utbildning äger rum.

Ifall du istället har några fler frågor så kan du kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret längre på sidan, alternativt så är du varmt välkommen att ringa eller slänga iväg ett mail till oss. Oavsett så ser vi till att du får svar på dina frågor så snabbt som bara möjligt. Du kan även boka riskettan i Syndbyberg

Riskettan Stockholm billigt

I enlighet med vår vision att vara Stockholms mest prisvärda trafikskola så erbjuder vi dig extremt förmånliga priser för alla våra kurser och utbildningar. Vi har allt du skulle behöva för att hjälpa dig att lyckas med ditt körkort på ett så effektivt och billigt sätt som möjligt. Oavsett ifall det är bil, MC eller moped så har vi medlen att hjälpa dig. Vi ser fram emot att få träffa just dig.

Våra elever kommer gåendes hit, men kör härifrån.

Här kan du boka körlektioner i Stockholm

[/row]