Har du fyllt 16 år och är redo att påbörja din körkortsutbildning? JP’s Trafikskola erbjuder en handledarkurs nära Sollentuna för dig som ska börja övningsköra privat. Handledarkurs (introduktionskurs) är ett obligatoriskt moment i din körkortsutbildning som du och din handledare behöver gå. Efter avklarad kurs skickar ni in ansökan om handledarskap till Transportstyrelsen. Vår handledarkurs nära Sollentuna är en av branschens bästa!

Börja din körkortsutbildning med en handledarkurs nära Sollentuna

Handledartillståndet är giltligt i 5 år och har du inte tagit tagit ditt körkort under den tiden måste du och din handledare genomföra handledarkursen igen. Du och din handledare behöver inte gå på samma kurstillfälle men båda behöver vara godkända innan ni börjar att övningsköra tillsammans.

Ska du börja övningsköra privat och behöver gå en handledarkurs nära Sollentuna? JP´s Trafikskola ligger ett stenkast bort och har några av branschens mest erfarna lärare. Här kan du se nästa kurstillfälle och boka handledarkurser på JP’s Trafikskola!

Boka här