Ditt körkort är vårt gemensamma mål

Under de mer än 20 åren som vi har funnits har vi utbildat och väglett många på deras väg till körkort i Stockholm.
Vi utbildar förare för bil, motorcykel, EU-moppe och yrkeskompetens för tung lastbil. Vi erbjuder handledarkurs för privat bil, riskutbildning del 1 (riskettan) och 2 (halkan), YKB (yrkeskompetensbevis), moped klass 1, körkort b, körkort b – utökad, körkort be, samt MC-körkort. Kort om vårt utbud:

Hanledarkurs – Du som ska vara handledare vid privat övningskörning för behörighet B ska ha gått en handledarutbildning  innan du kan bli godkänd som handledare. Den elev som övningskör privat för behörighet B ska vid sådan övningskörning ha en giltig introduktionsutbildning. Eleven måste ha genomgått utbildningen för att du som blivande handledare ska få din ansökan behandlad av Transportstyrelsen.

Riskutbildning del 1 – Alla vet att man ska vara nykter, hålla hastigheten och ha bilbältet på sig när man kör. Trots detta så sker det varje dag tusentals körningar där föraren är onykter, kör för fort eller saknar bälte. Vad beror detta på? På den här utbildningen diskuterar vi frågor kring detta och du kommer genom värderingsövningar att få ta ställning till intressanta frågeställningar.

Riskutbildning del 2 – Denna del, även känd som halkan, ska vara genomförd och giltig innan kunskap- och körprov genomförs. En genomförd riskutbildning del 2 är giltig i fem år.

Yrkeskompetensbevis, YKB – Från och med den 10 september 2009 tillämpas en ny lag för yrkesförare som kör tung lastbil, där YKB är en obligatorisk grund- och fortbildning för lastbilsförare. Sveriges Åkeriföretag erbjuder fortbildning över hela landet via våra regionkontor. Som branschorganisation vet och vill vi ditt bästa. Säkerställ dina förares framtid nu, innan det är för sent.

Moped klass 1 – Moped utbildning, AM Körkort. Består av 8 timmar teori (inklusive böcker) + 4 timmar körning som ingår i priset. Kläder, hjälm, ryggskydd och handskar kan lånas av trafikskolan.

Körkort B – Körkortsbehörigheten B ger dig rätt att köra personbilar och lätta lastbilar med en totalvikt på högst 3 500 kg.

Körkort B, utökad – Körkortsbehörigheten utökad B är egentligen en variant av det vanliga B-körkortet. Samma förutsättningar gäller, med den skillnaden att du har rätt att dra en släpvagn som väger mer än 750 kg i totalvikt, förutsatt att bilens och släpvagnens sammanlagda totalvikt inte överstiger 4 250 kg.

Körkort BE – Körkortsbehörigheten BE ger rätt att köra personbilar eller lätta lastbilar med en totalvikt på högst 3 500 kg och en eller flera släpvagnar kopplat till sådan bil, förutsatt att släpvagnens eller släpvagnarnas sammanlagda totalvikt inte överstiger 3 500 kg. Till skillnad mot behörighet B eller utökad B är att BE-behörigheten inte har någon begränsning för bilens och släpvagnens sammanlagda totalvikter, som är högst 3 500 kg för B och högst 4 250 kg för utökad B.

Boka och läs mer om respektive kurs här

Vi är ett familjeföretag som har funnits i över 20 år. Vår drivkraft är att alltid kunna sätta våra elever i fokus. Vi vill göra det samtidigt som vi kan erbjuda en trafikskola som hela tiden utvecklas och utbildar på nya sätt. Hos oss får alla elever en individuell plan för att på bästa sätt nå sitt mål – detta eftersom vi har ett gemensamt mål, vilket är ditt körkort. Du kommer bli väl omhändertagen hos våra välutbildade lärare som säkerställer att du alltid känner dig bekväm. Vid första kontakt bokar vi in en körlektion så vi tillsammans kan se var du är i ditt körande, för att sedan planera er utbildning utifrån det – och förstås med hänsyn till er önskan om hur lång tid det ska ta.