Har du fyllt 16 år och vill börja övningsköra privat? JP’s Trafikskola erbjuder handledarkurs nära Ekerö och vi har några av branschens mest erfarna lärare. För att kunna börja övningsköra privat behöver du tillsammans med körkortstillståndet även ha ett handledartillstånd som du får efter avslutad och godkänd handledarkurs. Du och din handledare behöver inte gå på samma kurstillfälle men båda behöver bli godkända på utbildningen innan ni kan börja övningsköra tillsammans.

Börja övningsköra och gå en handledarkurs nära Ekerö

Syftet med handledarkursen är att ge dig och din handledare kunskaper om vilka regler som gäller vid övningskörning och hur man bör planera och strukturera övningskörningen. Vi går även igenom trafiksäkerhetsfaktorer som är viktiga att känna till innan ni ger er ut på vägarna.

Vill du börja övningsköra privat och letar efter en handledarkurs nära Ekerö är vi på JP’s Trafikskola ett självklart val. Du kan boka in dig på ett kurstillfälle här.

Boka här