Om du letar efter en handledarkurs nära Järfälla är JP’s Trafikskola det självklara valet. Vi har lång erfarenhet av att förbereda våra elever för att börja övningsköra privat och har några av branschens bästa lärare. Både du och din handledare behöver gå en handledarkurs innan ni börjar övningsköra men ni behöver numera inte gå på samma kurstillfälle. Handledarkursen tar 3 timmar och genomförs på vår trafikskola.

Börja övningsköra och gå en handledarkurs nära Järfälla

Har du fyllt 16 år och vill börja övningsköra med din handledare är en handledarkurs nära Järfälla det första steget att ta. Efter genomförd utbildning kan du ansöka om handledartillstånd på Transportstyrelsen och det tar det ca 1-2 veckor att tillståndet utfärdat. Handledarkursen är giltig i 5 år efter kursdatumet.

Ska du börja övningsköra privat och behöver gå en handledarkurs nära Järfälla är vi det självklara valet. Här kan du se aktuella kursstarter.

Boka här