Bor du i Kista och vill börja övningsköra privat? Då behöver du och din handledare ett handledartillstånd. Vi på JP´s Trafikskola erbjuder handledarkurs nära Kista och efter avslutad och godkänd kurs kan du skicka in din handledaransökan till Transportstyrelsen och få ditt handledartillstånd utfärdat. Syftet med handledarkursen är att få kunskap om vilka regler som gäller när ni är ute och övningskör och vilka körmoment som krävs för att kunna klara uppkörningen. Vår handledarkurs nära Kista är branschens bästa!

Vägen till körkort börjar med vår handledarkurs nära Kista

När du har både körkortstillstånd och handledartillstånd kan du och din handledare börja övningsköra tillsammans. Handledartillståndet är giltligt i 5 år och har du inte tagit ditt körkort innan dess måste ni gå handledarkursen igen. Du och din handledare behöver inte gå på samma kurstillfälle.

Vill du börja övningsköra privat och letar efter en handledarkurs nära Kista är JP’s Trafikskola ett självklart val. Här kan du se nästa kurstillfälle och boka in dig på en av våra handledarkurser.

Boka här