Mopedkörkort i Ekerö

Du kan ringa oss på

4490 kr

/person

Är du redo att uppleva friheten på två hjul?

Är du redo att uppleva friheten på två hjul? På JP’s Trafikskola i Ekerö erbjuder vi en omfattande och engagerande utbildning för dig som vill ta mopedkörkortet. Vår mopedutbildning är skräddarsydd för att ge dig all kunskap och praktisk erfarenhet du behöver för att köra säkert och självsäkert.

Din Resa Till Mopedkörkortet

Att ta ett mopedkörkort är ett stort steg mot frihet och oberoende. Vår kurs täcker allt du behöver veta för att säkert navigera på vägarna:

• Teorikurs: En grundlig genomgång av trafikregler, vägmärken och säkerhetsprinciper. Vi använder interaktiva metoder och senaste materialen för att göra inlärningen så effektiv och engagerande som möjligt.
  • Praktisk körträning: Under våra körlektioner får du öva på att hantera mopeden i olika trafiksituationer, vilket är avgörande för din säkerhet och självförtroende på vägen.
  • Körprovsträning: Vi förbereder dig för både teori- och körprovet genom att simulera verkliga provsituationer, så att du känner dig helt redo när dagen kommer.

Vad krävs för att ta mopedkörkort

Upplägget för vår moped klass 1 körkortsutbildning i Ekerö ser ut som följer:

(Dag 1) Kursstart. Minst 8 timmar teori.
(Dag 2) Fortsättning. Minst 3 timmar körning på bana.
(Dag 3) (OBS! Ej efterföljande dag) Trafik. Här kommer vi köra minst 2 timmar ute i trafiken.

OBS!: För att en AM elev ska få genomföra dag 3 så krävs detta:

Klara alla moment på elevcentralen.
Klara 5 slutester 63/65 rätt.
Läst på alla vägmärken.
För körning i trafik bokas det via mejl: info@jpstrafikskola.nu

Efter att eleven har blivit godkänd på dessa 3 moment och framför mopeden säkert så ser vi till att rapportera in det. När man har fyllt minst 15 år så ska man sen vända sig till Trafikverket för att göra ett kunskapsprov, och när man väl har blivit godkänd där så har man sitt nya körkort för moped och är fullt utrustad för att köra moped!

Se priser

Senast uppdaterad:03 maj 2024

trafikskola Avatar trafikskola

E-posta, ring eller fyll i formuläret för att få veta mer om våra körkurser.

info@jpstrafikskola.nu

Kundsupport

Vår kundsupport finns tillgängligt för att ta itu med eventuella frågor eller bekymmer du kan ha.

Återkoppling och förslag

Vi värdesätter din feedback och arbetar kontinuerligt med att förbättra JP’S TRAFIKSKOLA.

Du kan nå oss när som helst.