Om du letar efter en handledarkurs nära Vällingby är JP’s Trafikskola det självklara valet. Handledarkursen är till för dig som ska börja övningsköra privat och är ett obligatoriskt moment i din körkortsutbildning. Du och din handledare behöver genomföra utbildningen med ett godkänt resultat för att kunna ge er ut på vägarna och börja övningsköra. Du som elev måste även ha ett beviljat körkortstillstånd från Transportstyrelsen.

Gå en handledarkurs nära Vällingby

Vår trafikskola ligger 20 minuter från Vällingby och vi har några av branschens mest erfarna lärare. När du har fått ditt handledartillstånd ska det alltid vara med i bilen när ni är ute och övningskör tillsammans. Tillståndet är giltligt i 5 år och har du inte tagit ditt körtkort innan dess måste du gå handledarkursen igen.

Ska du börja övningsköra tillsammans med din handledare och behöver gå en handledarkurs nära Vällingby? Vi på JP’s Trafikskola har lång erfarenhet av att leda handledarkurser. Här kan du se aktuella kursstarter och boka in dig på någon av våra kurser.

Boka här