Mopedkörkort i Stockholm på JP’s Trafikskola

Detta ingår i din mopedkurs hos oss:

Moped och skyddsutrustning ingår under kursen.
(Mopedkurs dag 1): Kursstart. Minst 8 timmar teori. Vi bjuder på lunch
(Mopedkurs dag 2): Sker dagen efter teorikursen Minst 3 timmar körning på bana.”Träffas på Gillinge 1 Vallentuna ”
(Mopedkurs dag 3): Körning i trafik. Här kommer vi köra minst 2 timmar ute i trafiken.
  OBS!: För att en AM elev ska få genomföra dag 3 så krävs följande:
1-Klarat läsa delen på teoricentralen.
2-Klara 5 slutester 65/70 rätt.
3-Läst på alla vägmärken.

Efter att eleven har blivit godkänd på mopedkursens moment och framför mopeden säkert så ser vi till att rapportera in det. När man har fyllt minst 15 år så ska man sen vända sig till Trafikverket för att göra ett kunskapsprov, och när man väl har blivit godkänd där så har man sitt nya körkort för moped och är fullt utrustad för att köra moped!

Krav och moment för att ta mopedkörkortet

Du kan börja din mopedutbildning när du är 14 år och 9 månader gammal. Ett giltigt körkortstillstånd för moped klass 1 från Transportstyrelsen krävs innan du kan påbörja de praktiska delarna av utbildningen. När du blivit godkänd på utbildningen så kan du genomföra teoriprovet samma dag som du fyllt 15. Vid godkänt teoriprov erhåller du mopedkörkort klass 1, giltigt för AM och EU moped klass 1.

Behöver du hjälp med ditt mopedkörkort i Stockholm?

Söker du en trafikskola för att ta ditt mopedkörkort i Stockholm? Vi på JP’s Trafikskola i Sundbyberg, nära Stockholm, är experter på att utbilda kunniga och säkra mopedförare. Med vårt team kan du snabbt och kostnadseffektivt ta ditt första körkort utan att vi tummar på kvaliteten på vår utbildning, direkt efter att du fyllt 15 år.

Vi erbjuder utbildning för mopedkörkort klass 1 och även klass 2, där regler och utbildningsinnehåll varierar. Observera att enligt Transportstyrelsens regler är privat övningskörning inte tillåten för mopedkörkort; utbildningen måste ske via en behörig trafikskola. Eleven behöver även ha ett giltigt körkortstillstånd. Boka din utbildning enkelt via vårt nätbokningssystem, där du hittar alla tillgängliga tider.

Moped klass 1 – AM Körkort:

Moped klass 1, även känd som EU-moped eller AM-moped, är för dig som önskar köra en snabbare moped. Dessa mopeder har en maxhastighet på 45 km/h och får inte köras på cykelbanor. För att köra denna typ av moped behöver du ett AM-körkort.

Utbildning och Prov för AM Körkort:

På JP’s Trafikskola erbjuder vi en paketlösning för din AM-utbildning, anpassad efter dina behov. Utbildningen omfattar 8 timmars teori och 4 timmars körning, vilket erfarenhetsmässigt passar de flesta elever. Vi erbjuder dig även självklart möjligheten att anpassa din utbildning efter dina önskemål, flexibilitet och individuell anpassning är nyckeln i vår undervisning.

För att få ditt AM-körkort måste du ha genomgått en godkänd mopedkurs och visat att du kan köra säkert. Efter avslutad utbildning bokar du ett teoriprov. Provet består av 70 frågor, varav 5 är testfrågor. För att bli godkänd måste du ha minst 52 rätt av de 65 giltiga frågorna. AM-behörigheten erhålls när både utbildningen och förarprovet är godkända.

Välj JP’s trafikskola för mopedkörkort i Stockholm & Sundbyberg

Alla våra utbildningar hålls på plats i vår trafikskola. Vi befinner oss på Sturegatan 8, bara ett stenkast från Sundbybergs centrum. Här finner man en perfekt balans av miljöer för en mopedutbildning.

Vi är ett familjeägt företag som har hjälpt tusentals elever att nå sina drömmar om ett körkort under dem senaste 20 åren. Vi utbildar inte bara för moped, vi har alla tänkbara kurser och utbildningar för att kunna leverera en helhetslösning till våra elever. På grund av vår mångåriga erfarenhet har vi kunnat utveckla tidsbeprövade rutiner och metoder för att ge dig bästa möjliga chanser inför ditt körkortsprov. Vi hjälper med dig som behöver utbildningar inom bil, MC, moped eller yrkeskompetens behörigheter!

Ifall du har fler frågor eller funderingar så är du givetvis varmt välkommen att ta kontakt med oss via e-post, telefon eller via vårt kontaktformulär. Du hittar samtliga alternativ längst ner på den här sidan.

Välkommen till vår Trafikskola i Stockholm!

Alla elever måste legitimera sig och kursen ska betalas av en myndig person ex. föräldrar.

Vi på JP’s Trafikskola, medlemmar i STR – Sveriges Trafikskolors Riksförbund, strävar efter att erbjuda högkvalitativ utbildning till konkurrenskraftiga priser. Vårt mål är att tillsammans med dig snabbt och säkert nå målet – ditt körkort.

OBS Fyll i elevens uppgifter i formuläret nedan

BG: 5578-6453
Swish: 123 464 18 17