Vi är ett familjeföretag som har funnits i över 20 år. Vår drivkraft är att alltid kunna sätta våra elever i fokus. Vi vill göra det samtidigt som vi kan erbjuda en trafikskola som hela tiden utvecklas och utbildar på nya sätt. Hos oss får alla elever en individuell plan för att på bästa sätt nå sitt mål.

Vi på JP’s Trafikskola Stockholm, Sundbyberg vill vara det självklara alternativet för alla som vill ta steget och ta ett körkort. Vi är en trafikskola i tiden, som alltid har ögonen på framtiden för att se hur vi kan utvecklas på bästa sätt.

Under de mer än 20 åren som vi har funnits, har vi utbildat och väglett många på deras väg till körkort i Stockholm. Vi utbildar förare för bil, motorcykel, EU-moppe, yrkeskompetens för tung lastbil.

Vi har ett gemenast mål – ert körkort. Vägen dit vill vi ta på ett effektivt och säkert sätt. Ni kommer bli väl omhändertagen, våra välutbildade lärare säkerställer att ni alltid känner er bekväma. Vid en första kontakt bokar vi in en körlektion, så vi tillsammans kan se vart ni är i ert körande. Därefter planerar vi er utbildningsplan utifrån det men tar även hänsyn till er önskan om hur lång tid det ska ta.

Vi ser till att hjälpa er som vill ta körkort i Stockholm med ansökningshandlingarna, tillstånd samt gratis syntest.

Vår största fokus ligger på er, våra elever. Det är därför viktigt för oss att vi tar utbildningen i den takt som passar er bäst. Alla har olika förutsättningar och behov. Vi vill hjälpa er att ta ert körkort på ett så pass effektivt sätt, att slösa med er tid och pengar har inte gjort oss till den trafikskola vi är i dag! Vi vet att vi är bra på det vi gör, det får vi kvitto på varje gång någon tar sitt körkort och är nöjda!

Självklart har vi alla kurser till dess att ni har ert körkort i handen. Vi erbjuder handledarkurser i Stockholm, riskutbildningarna del 1 (Riskettan) samt del 2 (”Halkan”). Dessa kurser är till för att förbereda dig som framtida förare. På riskettan går vi igenom viktiga delar om rattfylla, hastighetsbegränsningar samt vikten av bilbältet. Det kan låta banalt att gå igenom bitar som dessa, de är väl en självklarhet? Dock dör fortfarande många i trafiken just tack vare att de saknar bilbälte, kör onyktra eller för fort. Risktvåa, eller halkan, genomförs på Gilinge halkbana. Här få ni känna på hur det är att manövrera en bil på halt underlag.

Att vi är medlemmar i STR – Sveriges Trafikskolors Riksförbund, ser vi som en självklarhet! Vi ser det som en kvalitetsstämpel och trygghet för er som tar körkort i Stockholm.

Ert körkort har våra trafikskolelärare på JP’s trafikskola, ihop med er som elev, ansvar för. Med en lång erfarenhet, utbildningsmetoder som ligger i framkant och ett fokus på våra elever kommer vi lyckas med er körkort och få er till en säker och ansvarfull förare.
Har du en dröm om ett körkort- har vi medlen för att förverkliga den drömmen.

Vi ser fram emot att få träffa just dig!

Våra bilar
Idag jobbar vi med 12 st bilar av modellen Volkswagen T- Roc, Volkswagen Golf & Nissan Qasqai.

Givetvis byter vi ut våra bilar på regelbunden basis.

Manuellväxlad: Volkswagen T-Roc 2019
Automatväxlad: Volkswagen Golf /Nissan Qasqai

VÅRA MEDARBETARE

Utbildningsledare, trafikskolelärare, mc lärare, riskutbildare A, B del 1 och 2, moped och eco driving, introduktionsutbildare.
Språk: Svenska, Engelska, Arabiska

Firas Choh
Trafikskolechef

Riskutbildare B del 1 och 2, Trafiklärare.
Språk: Svenska och Polska.

Jolanta Bulinska

Riskutbildare b del 1, introduktionsutbildare, Trafiklärare BE
Språk: Svenska och Engelska

Pernilla Nilsson

Trafiklärare, BE, Moped, MC
Språk: Svenska och Engelska.

Markus Jurdell

Trafiklärare, BE, MC
Språk: Svenska, Arabiska och Kurdiska.

DURAID ASAD

BE, MC, Moped
Språk: Svenska och Engelska

Martin Hagberg

Reception och administratör.
Språk: Svenska och Arabiska.

Josef Choh
RECEPTIONIST

MC och Moped lärare
Språk: Svenska och Engelska.

Ilija Rosic
TRAFIKLÄRARE