Den totala kostnaden för att ta körkort kan variera väldigt mycket. Men en generell uppskattning för den totala kostnaden att ta körkort ligger runt 15 000 kr. I denna generella uppskattning är riskettan, risktvåan, bilhyra vid förarprov och avgifter till Trafikverket inräknat. Det är dock viktigt att förstå att detta är mycket individuellt. Med andra ord varierar den totala kostnaden kraftigt från person till person.

Vad kostar körkort hos JP’s

Vad ett körkort hos JP’s kostar beror på dina krav samt behov. Hos JP’s trafikskola kan du boka 9 olika paket som är anpassade efter olika behov och krav. Vi erbjuder paket som enbart innehåller körlektioner. Men vi erbjuder även paket som är heltäckande där även teori, riskettan och halkbana ingår. Genom våra paket kan du hitta något som passar dina krav och färdigheter. Vi har allt från paket med 4 körlektioner till ett paket med 16 körlektioner, teori, riskettan och halkbana. För den som vill är det även möjligt att boka en testlektion. Priserna för de olika paketen varierar efter innehållet.

Övningskör mycket privat för ett billigare körkort!

Det billigaste sättet att ta körkort är att övningsköra mycket privat. Ju mer du övningskör privat och desto färre körlektioner behöver du betala för. Det är dock viktigt att med jämna mellanrum boka in en körlektion för att få en bättre förståelse kring vad du behöver öva mer på. Den billigaste vägen till ett körkort är alltså att övningsköra mycket privat och med jämna mellanrum boka in en körlektion med professionella handledare som har god koll på vad du behöver tänka på för att klara uppkörningen.

Billigare körkort med färre uppkörningar och prov

Förutom att övningsköra mycket privat är det också viktigt att vara redo innan du skriver teoriprovet och gör uppkörningen. Varje gång du skriver provet eller gör uppkörningen kostar det nämligen pengar. För att komma undan så billigt som möjligt är det därför viktigt att verkligen vara redo innan dessa moment genomförs. Kombinationen av att övningsköra mycket hemma och att ta hjälp av körskolan med teori och praktik med jämna mellanrum kommer bidra till att du slipper betala onödigt mycket för ditt körkort. Ju bättre förberedd du är desto billigare blir ditt körkort helt enkelt.

Allt du behöver för ditt körkort

Det finns vissa saker du behöver göra för att kunna ta ditt körkort. Det kan vara svårt att hålla koll på allt. Därför har vi gjort en lista med allt du behöver för ditt kort:

• Synundersökning
  • Körkortstillstånd
  • Handledarkurs
  • Teori och internettester
  • Riskutbildning 1 och 2
  • Körlektioner
  • Teoriprov
  • Uppkörning
  • Tillverkning av körkortet

JP’s trafikskola

JP’s trafikskola är ett familjeföretag som har funnits i över 20 år. Vår drivkraft är att alltid sätta våra elevers lärande i fokus. Tack vare våra mycket duktiga och kompetenta medarbetare har vi kunnat hjälpa många elever att nå sina drömmar om ett körkort. Under alla dessa år har vi inte bara hjälpt våra elever att få sitt körkort på rekordsnabba tider – vi gör det dessutom till riktigt bra priser.